Добрі поради » Цікаве » Супутники Меркурія: реальні чи гіпотетичні? Є у Меркурія супутник?

19-01-2016, 07:57
Космічні тіла, що мелькають перед нами в основному на сторінках атласів, екранах моніторів і телевізорів, викликають жвавий інтерес. Про нашій Сонячній системі зібрано чимало даних за останнє століття, коли розвиток космічних технологій зробило стрибок далеко вперед. Однак знання про планети, які є сусідами Сонця, люди далекі від астронавтики і астрономії мають не такими широкими. Про одну з малих планет Сонячної системи ми збираємося поговорити в даній статті. Це планета Меркурій, найближча до Сонця, одна з найменших. Як ви думаєте, яку таємницю приховує в собі це небесне тіло? Для її розгадки необхідно спочатку згадати, чи існують супутники Меркурія. Важкувато, правда? А тепер вирушаємо у мандри у цікаві астрономічні факти.

Супутники Меркурія: реальні чи гіпотетичні? Є у Меркурія супутник?

Що ми вже знаємо про Меркурій?

У шкільній програмі даються не занадто великі знання про планети сонячної системи, проте достатні для сектора загальних знань. Меркурій - одна із самих маленьких планет в Сонячній системі (після видворення Плутону за межі планетної системи зовсім найменша). Також він перебуває найближче до Сонця. Планета має невелику масу щодо нашої Землі (всього 1/20). При цьому більшу частину тіла об'єкта становить рідке ядро, яке, на думку деяких дослідників, містить високий рівень заліза. Крім того, ми знаємо і скільки супутників у Меркурія: у нього їх немає. Проте не все так однозначно виявилося в світі астрономів.

Загадкове небесне тіло: історія виникнення гіпотези

Як ми вже говорили, існування природного супутника було недовго науковою гіпотезою. Цікаво, на підставі яких висновків вона була у свій час запропонована.

Отже, сталося це в 1974 році, 27 березня. В цей час міжпланетна станція "Марінер-10" наближалася до Меркурія. Приладами на борту станції було зафіксовано ультрафіолетове випромінювання, якого апріорі не повинно було бути на цій ділянці шляху. Принаймні, астронавти так вважали. На наступний день випромінювання не було. Через два дні, 29 березня станція знову пролітала біля Меркурія і знову зафіксувала ультрафіолетове випромінювання. За своїми характеристиками воно могло виходити від космічного об'єкта, відокремилася від планети.
Супутники Меркурія: реальні чи гіпотетичні? Є у Меркурія супутник?

Версії вчених про об'єкти біля Меркурія

У сформованих умовах у дослідницької команди з'явилися нові дані для версій, є супутники у Меркурія. З приводу цього передбачуваного об'єкта у вчених виникло кілька версій. Одні були переконані, що це зірка, інші - що супутник. На користь останньої версії говорили деякі дані, пов'язані з актуальними тоді припущеннями про існування міжзоряного середовища. Тривалий час велися дослідження космічного простору Меркурія з метою виявити джерело ультрафіолетового випромінювання. Проте ні тоді, ні зараз даних про те об'єкті немає.
Супутники Меркурія: реальні чи гіпотетичні? Є у Меркурія супутник?

Скільки супутників у Меркурія?

Таким чином, можемо повторити гіпотезу вчених і прийняти до відома історичне існування якогось супутника Меркурія. В даний момент існує однозначна відповідь на запитання, скільки супутників у Меркурія - ні одного природного.
Про кількості космічних об'єктів, що обертаються навколо цієї планети, даних немає. Лише штучні космічні тіла, запущені людиною, зараз підходять під визначення супутника цього небесного тіла. Отже, супутник Меркурія - це гіпотетичний космічний об'єкт, що обертається навколо планети, вважався природного походження. Тобто його наявність (принаймні, гіпотетичне) було б відповіддю на питання, чи існують природні супутники Меркурія. Недовгий час проіснувала ця гіпотеза, її прихильників ставало все менше. Згодом був запущений перший штучний супутник Меркурія. Це сталося в березні 2011 року. Існування природних супутників підтверджено не було.

Висновок

У даній статті порушено цікавий аспект астрономії, про що вам, швидше за все, не розповідали в школі. При описі планет Сонячної системи чимало уваги приділяється супутникам природним і штучним. На сьогоднішньому етапі розвитку астрономічної науки сумнівів у відсутності природних супутників Меркурія немає. Однак був і інший період у науці, коли після уловлювання ультрафіолетового випромінювання в невластивому для цього ділянці космічного простору вченим прийшли в голову різні гіпотези. Серед них були й припущення про те, що природні супутники Меркурія існують. Які ще загадки піднесе космос в такому просторі, як наша Сонячна система, можемо лише припускати і покладатися на фантастів. Можливо, ще будуть відкриті супутники Меркурія та інші космічні тіла, про яких не підозрює планетология зараз.
Яка планета не має атмосфери? Докладний розбір