Добрі поради » Цікаве » Порівняйте харчування губок і кишковопорожнинних: подібності та відмінності

13-04-2016, 20:25
Харчування є найважливішою властивістю всіх живих істот. Це ознака, що визначає систематичне положення та рівень організації царств природи. Познайомившись із матеріалом статті, ви порівняйте харчування губок і кишковопорожнинних - перших багатоклітинних тварин.

Загальні особливості будови

Два цих типу тварин мають багато подібних ознак. Їх тіла складаються з безлічі клітин. Вони ще не утворюють тканин, але є спеціалізованими. Кожна клітина функціонує самостійно, але в сукупності вони утворюють два шари тіла: зовнішній і внутрішній. У першому знаходяться шкірно-м'язові і проміжні клітини. У внутрішньому переважають травні і залізисті.

Природні фільтратори

Порівняйте харчування губок і кишковопорожнинних, і ви переконаєтеся, що в здійсненні цього процесу у них багато як подібних, так і відмінних рис. Середовищем їх існування є вода. Губки ведуть прикріплений спосіб життя. З цієї причини учені довгий час не могли визначити, ким вони є: рослинами або тваринами. В оману ввів і зелений колір деяких губок. Виявилося, що його причиною є водорості, що поселяються в їх клітинах. Губки - фільтратори. Вони харчуються зваженими у воді частками органіки і дрібними хребетними. При цьому губки воду пропускають через себе. Здійснюючи цей процес, вони очищають водойми.Тільки одна невелика губка лейкония, висота якої ледь досягає 10 см, здатна прогнати через тіло за добу близько 20 л води.
Порівняйте харчування губок і кишковопорожнинних: подібності та відмінності
Деякі види здатні вступати з іншими організмами у взаємозв'язку, причому взаємовигідні. Наприклад, губка забезпечує водорості мінеральні речовини і вуглекислий газ, необхідний для здійснення фотосинтезу. А сама вона отримує готову органіку від рослин.

Перші хижаки

За особливостями будови виділяють дві життєві форми кишковопорожнинних. Це поліпи і медузи. Схожість губок і кишковопорожнинних полягає в тому, що вони ведуть прикріплений спосіб життя. Але харчуються ці організми іншим способом. В зовнішньому шарі тіла є жалкі клітини, за допомогою яких кишечнополостные паралізують свою жертву. Навіть самі дрібні поліпи, розмір яких ледве досягає декількох сантиметрів, є хижаками.

Кишечнополостные: тип живлення

Два типи цих тварин здатні поглинати лише готові органічні речовини. Але ось вони добувають їх різними способами. Порівняйте харчування губок і кишковопорожнинних, і ви переконаєтесь наскільки останні складніше влаштовані. Розглянемо процес їх харчування на прикладі прісноводної гідри. Свою назву вона отримала завдяки наявності кишкової порожнини, яка відкривається назовні ротовим отвором, оточеним щупальцями.
Порівняйте харчування губок і кишковопорожнинних: подібності та відмінності
Жалкі клітини утворені капсулою, всередині якої знаходиться скручена нитка. Коли видобуток зачіпає чутливий волосок, вона розкручується і з силою впивається в тіло жертви. Здобич вони заковтують цілком. Під дією травних ферментів, які виробляють залізисті клітини, тіло жертви розпадається на шматочки. Це перший етап перетравлення їжі. Далі травні клітини з допомогою ложноножек захоплюють її. Завершується цей процес в спеціалізованих вакуолях. Неперетравлені залишки їжі видаляються через ротовий отвір.
Дія жалких клітин може бути небезпечно і для людини, викликаючи сильні опіки і отруєння.

Кишечнополостные, губки: основні подібності та відмінності

Обидва цих типу тварин є гетеротрофами. Порівняйте харчування губок і кишковопорожнинних, і ви переконаєтеся, що в здійсненні цього процесу у них є ряд схожих і відмінних ознак. Вони здатні харчуватися тільки готовими органічними речовинами. Об'єднує їх і наявність порожнини тіла, в яку надходить їжа. Неперетравлені залишки видаляються через той же отвір, через який надходять в організм. Загальною ознакою є наявність клітин зі жгутигами, які "підганяють" частинки їжі до місця їх розпаду. Відмітна особливість губок і кишковопорожнинних - у способі видобутку їжі. Перші фільтрують її з безперервного потоку води. Другі ведуть хижацький спосіб життя, паралізуючи жертву отрутою жалких клітин. У зв'язку з тим, що кишечнополостные більш складно влаштовані, процес травлення відбувається у них набагато складніше і ефективніше. Крім того, їх клітини більш різноманітні по своїй спеціалізації. Для всіх кишковопорожнинних характерно і порожнинне, і клітинне травлення. Це і визначає більш високу інтенсивність процесу. Крім травних, є ще й залозисті клітини. Вони виділяють ферменти - біологічні каталізатори, що прискорюють протікання реакції. Таким чином, кишечнополостные мають, нехай і в спрощеному вигляді, свою ситему травних залоз. В цілому, ці організми, будучи першими многоклеточными представниками тваринного світу, характеризуються досить складним процесом перетравлення їжі.
Безхребетні тварини: загальні риси та основні факти
Безхребетні тварини – це велика група тварин. Саме їх представники стали першими многоклеточными істотами, що з'явилися на Землі. Зараз у ній
Гідра - це рід прісноводних сидячих кишковопорожнинних з класу гідроїдних
У стародавній міфології гідрою було жахливе чудовисько з кількома головами, які швидко зростали, якщо їх відрубати. Сучасні представники
Значення в природі кишковопорожнинних. Яке значення кишковопорожнинних у природі та в житті
Незважаючи на досить прості риси будови, значення в природі кишковопорожнинних є досить помітним. А загальна чисельність представників цього типу
Відмінності і подібності рослинної і тваринної клітини
Клітина – це найпростіший елемент будови будь-якого організму, вони властиві як тварині, так і рослинному світу.
Автотрофні організми: особливості будови і життєдіяльності
Автотрофні організми здатні самостійно виробляти енергію для здійснення всіх процесів життєдіяльності. Як вони здійснюють ці перетворення? Які умови
Немембранні всіх органел клітини: види, будова, функції
Якими бувають всіх органел клітини? Як влаштовані мембранні та немембранні всіх органел? Які функції виконує кожен з них?