Добрі поради » Цікаве » Сила тяжіння на інших планетах: докладний розбір

13-03-2016, 15:24
У статті розповідається про те, що таке гравітація, яка сила тяжіння на інших планетах, чому вона виникає, для чого потрібна, а також вплив її на різні організми.

Космос

Про подорожі до зірок люди здавна мріяли, починаючи з тих часів, коли перші астрономи розгледіли в примітивні телескопи інші планети нашої системи і їх супутники, а значить, на їх думку, вони могли бути заселені. З тих пір пройшло багато століть, але на жаль, міжпланетні і тим більше польоти до інших зірок неможливі і зараз. А єдиним позаземним об'єктом, де побували дослідники, є Місяць. Але вже на початку XX століття вчені знали, що сила тяжіння на інших планетах відрізняється від нашої. Але чому? Що вона собою являє, чому виникає і може бути згубною? Ці питання ми і розберемо.

Трохи фізики

Ще Ісаак Ньютон розробив теорію, згідно з якою будь-які два об'єкти відчувають взаємну силу тяжіння. В масштабах космосу і Всесвіту в цілому подібне явище проявляється дуже виразно. Найбільш яскравий приклад – це наша планета і Місяць, яка саме завдяки гравітації і обертається навколо Землі. Бачимо прояв гравітації ми і в повсякденному житті, просто звикли до нього і зовсім не звертаємо увагу. Це так звана сила тяжіння. Саме через неї ми не летимо в повітрі, а спокійно ходимо по землі. Також вона сприяє утриманню нашої атмосфери від поступового випаровування в космос. У нас вона становить умовні 1 G, але яка сила тяжіння на інших планетах?

Марс

Сила тяжіння на інших планетах: докладний розбір
Марс найбільш схожий за фізичними даними на нашу планету. Звичайно, жити там проблематично з-за відсутності повітря і води, але він знаходиться в так званій зоні населеності. Правда, вельми умовно. На ньому немає жахливої спеки як на Венері, багатовікових бур як на Юпітері, і абсолютного холоду як на Титані. І вчені останні десятиліття все не залишають спроб придумати методи його тераформування, створення придатних для життя умов без скафандрів. Однак яким таке явище як сила тяжіння на Марсі? Вона становить 038 g від земної, це приблизно в два рази менше. Це означає, що на червоній планеті можна скакати і стрибати набагато вище, ніж на Землі, і все тяжкості важити будуть також значно менше. І цього цілком достатньо для утримання не тільки його нинішній, «кволої» і рідкої атмосфери, але і набагато більш щільною.

Правда, говорити про терраформации поки рано, адже для початку потрібно хоча б просто висадитися на нього і налагодити постійні і надійні польоти. Але все ж сила тяжіння на Марсі цілком придатна для проживання майбутніх поселенців.

Венера

Сила тяжіння на інших планетах: докладний розбір
Ще однією самої близької до нас планетою (крім Місяця) є Венера. Це світ з жахливими умовами і неймовірно щільною атмосферою, зазирнути за яку довгий час нікому не вдавалося. Її наявність, до речі, відкрив не хто інший, як Михайло Ломоносов. Атмосфера є причиною парникового ефекту і страхітливої середньої температури на поверхні 467 градусів за Цельсієм! На планеті постійно випадають опади з сірчаної кислоти і киплять озера рідкого олова. Ось така негостинна планета Венера. Сила тяжкості її становить 0904 G від земної, що майже ідентично.
Вона також є кандидатом на тераформування, а вперше її поверхні досягла радянська дослідна станція 17 серпня 1970 року.

Юпітер

Сила тяжіння на інших планетах: докладний розбір
Ще одна планета Сонячної системи. Вірніше, газовий гігант, що складається в основному з водню, який ближче до поверхні із-за жахливого тиску стає рідким. За підрахунками до речі, в його глибинах, цілком можливо, одного разу спалахне термоядерна реакція, і у нас буде два сонця. Але якщо це і відбудеться, то, м'яко кажучи, нескоро, так що турбуватися не слід. Сила тяжіння на Юпітері складає 2535 g відносно земної.

Місяць

Сила тяжіння на інших планетах: докладний розбір
Як вже говорилося, єдиним об'єктом нашої системи (крім Землі), де побували люди, є Місяць. Правда, до цих пір не вщухають суперечки, чи були ті висадки реальністю або містифікацією. Тим не менш через її малої маси сила тяжіння на поверхні складає всього 0165 g від земної.

Вплив сили тяжіння на живі організми

Сила тяжіння також надає різні впливу на живих істот. Просто кажучи, коли будуть відкриті інші населені світи, ми побачимо, що їх мешканці сильно відрізняються один від одного в залежності від їх маси планет. Приміром, будь Місяць населена, то її населяли б дуже високі і тендітні істоти, і навпаки, на планеті з масою Юпітер жителі були б дуже низькі, міцні і масивні. А інакше на слабких кінцівках у таких умовах просто не виживеш при всьому бажанні. Сила тяжіння зіграє важливу роль і при майбутньої колонізації того ж Марса. Згідно законам біології, якщо чимось не користуєшся, то це поступово атрофується. Космонавтів з борту МКС на Землі зустрічають з кріслами на колесах, так як в невагомості їх м'язи задіяні дуже мало, і навіть регулярні силові тренування не допомагають. Так що нащадки колоністів на інших планетах буде як мінімум вище і фізично слабкіше своїх предків. Так що ми розібралися з тим, яка сила тяжіння на інших планетах.
Що таке ніч? Докладний розбір
У статті розповідається про те, що таке ніч, чому вона настає, від чого залежить її тривалість і на яких планетах її не буває зовсім.
Чим супутник відрізняється від ракети? Докладний розбір
У статті розповідається про те, що супутник відрізняється від ракети, розглянуто їх види, а також для чого вони потрібні і як впливають на планети.
Чому Місяць не падає на Землю? Докладний розбір
У статті розповідається про те, чому Місяць не падає на Землю, причини її руху навколо Землі і деякі інші аспекти небесної механіки нашої Сонячної
Хто зі знаменитостей помер від Сніду? Померлі знаменитості від Сніду
СНІД виник в епоху рок-н-ролу, сексу і наркотиків. Це захворювання не щадить нікого: ні бідних, ні багатих, ні простих, ні знаменитих. Хто увійшов у
Земне тяжіння: чому люди не падають з поверхні Землі?
Як пояснити дитині, чому люди не падають з поверхні Землі? Що таке земне тяжіння? Невеликий досвід для дітей: все падає вниз?
Що таке сила тяжіння і яке її значення для життя на Землі