Добрі поради » Цікаве » Білі діри у Всесвіті

23-05-2018, 17:03
Дослідники виявили загадкове космічне явище – білі діри. Вони є антиподом чорних дірок, але це незвичайне явище здатне народжувати всередині себе речовина і випромінювання викидає його назовні. Незважаючи на відкриття, не всі фізики підтримують теорію про їх існування. Однак Ш. Керрол з Каліфорнійського університету вважає, що біла діра – це об'єкт, в який ніщо не може потрапити. Ці об'єкти з'являються в порожнечі космосу. На думку вченого, якщо у Всесвіті є чорні діри, які втягують об'єкти, то повинні бути білі, які їх виділяють.

Вчені про знахідку

Дослідники об'єктів вважають, що відкриті об'єкти нічого потрапити не може. Є навіть гіпотеза, яка стверджує, що білі діри – це об'єкти, які виникли в тих місцях, де виходять речовини, що потрапили в чорну діру. Вчені називають відкриті об'єкти вулканами, які здатні викидати матерію, енергію, поглинену чорною дірою. Таким чином, можуть народжуватися нові всесвіти, галактики. Астрофізик Блейк Темпл вважає, що в космосі білих дір стільки ж, скільки чорних. На його думку, ці об'єкти створюють тунель, з одного боку якого чорна діра, а з іншого – біла. Причому остання знаходиться в іншій Всесвіту. З-за цього астрофізики припускають, що вся потрапила в чорний об'єкт матерія в такому ж вигляді викидається білою дірою. З теорії відносності час в дірках спотворено, причому є навіть думки, що вся ковтнув матерія з чорного об'єкта може виходити зовсім інший час з білого, може, навіть до дати поглинання.

Час

У світі йде з різною швидкістю. У потужному гравітаційному полі воно буде рухатися повільно, а вдалині від великих об'єктів – швидко. Вчені довели, правда, на папері, що час може змінювати не тільки швидкість, але і йти вперед або назад. Речовина, що потрапило за горизонт подій чорної діри, виходить з горизонту подій білої. Між входом і виходом може перебувати величезну відстань у тисячі чи мільйони і більше світлових років, і їх можна подолати миттєво. Також, за припущенням вчених, через дірки можна подорожувати в часі.

Діри-протилежності

Білі діри у Всесвіті – це протилежність чорним дірам. Для цих об'єктів характерно наступне:
  • Чорна діра має потужну гравітацію і здатна засмоктувати матерію, а біла – відштовхує її.
  • Неможливо вийти за горизонт подій будь-якого типу дірок і т. д.
  • Чорні діри були виявлені вченими, а от білі – поки немає. Хоча деякі вчені стверджують, що зафіксували об'єкт у вигляді спалаху. Теоретично спалах від білого об'єкта відрізняється від типів спалахів зірок і інших об'єктів космосу.

Подорожі по Всесвітах

Є безліч різних теорій з приводу подорожей за Всесвітах. Вона з них припускає, що через білі і чорні діри можна не тільки переміщатися по окремих частинах нашої Всесвіту, але і подорожувати між різними всесвітами. Потрапити з однієї всесвіту в іншу звичайним шляхом неможливо, так як вони розташовуються в різних просторах. Єдиний спосіб подорожей – це тунелі, представлені дірками. Якщо коли-небудь людина зможе відтворити тунелі просторово-часового типу або, як їх ще називають, червоточини, то у людства з'явиться можливість переміщатися на величезні відстані, а подорожі в часі стануть реальністю.

Теорія або факт

14 червня 2006 року в сузір'ї Індіанець була зафіксована білий спалах, джерело якої розташовується на відстані від нас в 16 мільйона світлових років. Подібні спалахи – це часті явища в космосі, їх навіть розділили на короткі (частки секунд) і довгі (від декількох секунд до декількох хвилин). За припущенням вчених, джерелами коротких спалахів є зірки нейтронного типу, які з'єднуються один з одним або з чорною дірою, утворюючи нові чорні об'єкти. Довгі види спалахів виникають в результаті вибуху зірок і їх перетворення в чорні діри. Ці два види спалахів реєструються. Та спалах, яку зафіксували в 2006 році, не піддається поясненню, так як ні на одну з відомих вона не була схожа. Вона тривала 102 секунди, що говорить про те, що вона начебто довга, але спочатку палахкотіла імпульсом, що тривав близько 5 секунд, це з розряду коротких.
    GRB 060614 свідчила про появу масивної наднової зірки. Проте нічого не сталося, і ніяких об'єктів не утворилося. На місці спалаху взагалі нічого не було. За час, що минув з моменту виявлення спалаху, їй так і не знайшлося пояснення. Хоча є вчені, які припустили, що так утворюються не зірки, а білі діри. За припущенням вчених, подібні спалахи – це вибух діри. Є теорія, за якою білі об'єкти утворюються на короткий проміжок часу, після викиду речовини і випромінювання вони зникають. Саме це сталося з зафіксованим об'єктом. Передбачається, що після виникнення білі об'єкти миттєво розпадаються зі спалахом, що нагадує великий вибух, тільки в зменшеному масштабі.

Відкриття тунелю

Якщо утворені нові об'єкти, таких як представлена на фото біла діра, – це просторові тунелі, то можна навіть припустити, що деякі високорозвинені цивілізації навчилися використовувати такі проходи для переміщення в просторі і часі, а також для подорожей по Всесвітах. А може бути, вони навчилися самі прокладати такі тунелі цілеспрямовано. Ще в 1986 році астроном Харріс намагався довести, що гамма-спалаху – це результат руху зорельотів, здатних працювати на антиматерії. На його думку, гамма-кванти утворюються при анігіляції антиречовини з тим, яке звично нам. Під час отримання енергії звездолетами відбуваються подібні спалахи. Були спроби простежити серії гамма-спалахів, що лежать на одній лінії. Вчений був упевнений, що траєкторія - це не просто спалаху, а траєкторії польоту інопланетних кораблів. Харріс нарахував понад 130 таких траєкторій і говорив, що рух по Всесвіту досить жваве. Однак його словами не знайшлося підтвердження, хоча до цих пір вчені не можуть з точністю сказати, що саме спалахує в космосі.

Зірки і дірки

Ті білі карлики, які відкрилися в дев'ятнадцятому столітті, протягом довгих років залишалися об'єктами незрозумілої природи, поки не були відкриті закони квантової механіки. І якщо вчені змогли пояснити існування білих карликів, то про чорні діри вони мало що можуть сказати. Білі карлики, чорні діри, нейтронні зірки – все це компактні об'єкти, що представляють собою залишки еволюції зірок з різною масою. Відкриття цих об'єктів відбувалося в кілька етапів, починаючи з вісімнадцятого століття вчені намагалися пояснити їх походження. Навіть зараз немає можливості точно сказати, що виявлений об'єкт – це чорна діра, є лише кандидати в чорні діри. Тим більше не можна сказати про існування білих дір, є лише припущення про природу спалаху, зафіксованої один раз у 2006 році.
    Галактика Чумацький Шлях: опис, склад та цікаві факти
    Галактика Чумацький Шлях дуже велична, прекрасна. Цей величезний світ – наша Батьківщина, наша Сонячна система. Всі зірки і інші об'єкти, які видно
    Випромінювання Хокінга: поняття, характеристика і проблеми теорії
    Існує явище, яке відображає настільки різні феномени, як чорні діри і елементарні частинки, в їх взаємодії. Це випромінювання Хокінга або квантове
    Основні географічні об'єкти: приклади з описом
    Всяка наука має властивість бути цікавою, якщо викладати її цікаво. Наприклад, як навчити дітей розповідати про географічні об'єкти? Можливо, дітям
    Дендрологічне обстеження. Дендрологія: об'єкти дослідження
    Лісові масиви мають у житті людини істотне значення. Вони не тільки формують необхідні для життя параметри повітряного середовища, але також
    Що таке Всесвіт? Будова Всесвіту. Найяскравіша галактика у Всесвіті
    Стаття описує основні теорії виникнення Всесвіту в аспекті сучасних знань і дає деякі цікаві відомості про космос, зірки та галактики.
    Як пофарбувати білі яйця в різні кольори