Добрі поради » Цікаве » Відомі біологи Росії і світу та їх відкриття

1-05-2016, 21:13
Просування науки – це доля талановитих і працьовитих людей, які не побоялися свого часу висунути свою гіпотезу, запропонувати проект, винайти новий пристрій. Вдосконалюючись, людство за кожне тисячоліття побачило чимало особливих, цікавих і важливих відкриттів у галузі біології. Хто ті самі люди, які прославили Росію? Хто ці відомі біологи?

Від античності до XIX століття

Відомі біологи і їх відкриття почали з'являтися вже давно. Ще в античні часи, коли навіть мови не йшло про такий науки, з'являлися люди, які хотіли осягнути таємниці навколишнього світу. Це такі відомі особистості, як Арістотель, Пліній, Діоскорид.
Біологія як наука почала зароджуватися ближче до 17-го століття. З'являлася систематика живих організмів, зароджувалися такі дисципліни, як мікробіологія, фізіологія. Продовжувала розвиватися анатомія: відбулося відкриття другого кола кровообігу, вперше були вивчені еритроцити і сперматозоїди тварин. Відомі біологи того часу - це Вільям Гарвей, А. Левенгук, Т. Морган. XIX і XX століття – це пік появи нових відкриттів, які змінили світ. Найбільш відомі біологи, які жили в той час, змогли колосально змінити хід розвитку науки. Значимість 19-20-го століть неможливо переоцінити, адже основні гіпотези та інновації з'явилися якраз у цей час, причому не тільки в біології, але і в інших сферах науки. Напевно, найважливіші дослідження проводилися тільки завдяки таким особистостям, як Павлов, Вернадський, Мечников і багато інші відомі біологи Росії.

Жан Батист Ламарк

Народився у 1744 році в Пікардії. Висунув свою гіпотезу еволюції життя на землі, за що його прозвали попередником Дарвіна. Також Ламарк ввів термін "біологія" і поклав початок таких дисциплін, як зоологія і палеонтологія безхребетних тварин.
Відомі біологи Росії і світу та їх відкриття

Антоні ван Левенгук (1632-1723)

Після смерті батька Левенгук почав працювати звичайним шлифовальщиком скла. Через кілька років він став майстром у своєму справі, що допомогло йому сконструювати власний мікроскоп 200-кратного збільшення. За допомогою цього мікроскопа Левенгук відкрив свободноживущие організми - бактерії та протистов. Також вчений перший довів, що кров являє собою рідину з великою кількістю клітин. Клітини крові, еритроцити, також були відкриті Левенгуком.

Іван Петрович Павлов

І. П. Павлов народився в Рязані в 1849 році. Після закінчення духовної семінарії у рідному місті він вирішив пов'язати своє життя з наукою. Майбутній вчений закінчив медико-хірургічну академію, перейнявши у викладачів майстерне володіння скальпелем. Яких же успіхів досягали самі відомі біологи 19-го століття? Дослідницька діяльність Павлова була заснована на функції нервової системи. Він вивчав будову головного мозку, процес передачі нервового імпульсу. Також вчений займався дослідженнями травної системи, за що в 1904 році отримав Нобелівську премію. До самої смерті В. П. Павлов працював ректором Інституту фізіології Академії наук. Як і всі відомі біологи, Павлов провів велику частину свого життя на науку. Близько 35 років він займався дослідженнями, зв'язавши роботу центральної нервової системи з особливостями психологічного поведінки. Вчений став засновником нового напряму в науці – фізіології вищої нервової діяльності. Дослідження проводилися в лабораторії, психічних лікарнях і розплідниках для тварин. Загалом, всі умови для нормальної роботи були надані самим урядом СРСР, т. к. результати досліджень допомогли зробити великий крок на шляху до наукової революції в галузі нервової діяльності.

Володимир Іванович Вернадський

Практично всі відомі біологи Росії були видатними хіміками, фізиками, математиками. Яскравий приклад – в. І. Вернадський, великий мислитель, натураліст, дослідник. Вернадський народився в 1863 році в Петербурзі. Закінчивши фізико-математичний факультет Петербурзького університету, він почав вивчати властивості радіоактивних елементів, склад земної кори, будова мінералів. Його дослідження дали поштовх для заснування нової дисципліни – біогеохімії. Вернадський також висунув свою гіпотезу про розвиток біосфери, за якою всі організми являють собою живу речовину. Залучаючи радіоактивну сонячну енергію в кругообіг речовин, він об'єднував живе і неживе в одну біологічну систему.

Ілля Ілліч Мечников

Відомі біологи 19-го століття зробили безліч відкриттів в області фізіології та імунології людини. Мечников народився в 1845 році в селі Іванівка Харківської губернії, закінчив 1862 року школу і вступив на фізико-математичний факультет Харківського університету. Після закінчення навчання у вузі учений розпочав дослідження в галузі ембріології безхребетних. У 1882 році Мечников зустрічається з Луї Пастером, який пропонує йому хорошу роботу в Пастерівському університеті. Там Ілля Ілліч пропрацював ще кілька років. За цей час він не тільки зробив кілька важливих відкриттів в області ембріології, але також почав вивчення такого явища, як фагоцитоз. Власне, Мечникову і вдалося вперше відкрити його на прикладі лейкоцитів.
У 1908 році вчений отримав Нобелівську премію за розвиток імунології та медицини. Завдяки його дослідженням ці дисципліни змогли піднятися на новий рівень розвитку. Мечников до кінця свого життя пропрацював в Паризькому університеті і помер після кількох інфарктів.

Микола Іванович Вавілов

Відомі біологи Росії можуть похвалитися значимістю своїх відкриттів. Не став винятком і Н. В. Вавілов – мікробіолог, ботанік, фізіолог рослин, астроном і географ. Вавілов народився в 1887 році в Москві. З самого раннього дитинства він захоплювався збиранням рослин, складання гербаріїв, вивченням властивостей хімічних речовин. Не дивно, що його майбутнім місцем навчання стане Московський сільськогосподарський інститут, де він зміг проявити свій талант. Найважливіше відкриття Вавілова – це закон гомологічних рядів, який пояснює паралелізм у спадкуванні ознак кількох поколінь організмів. Учений з'ясував, що у близькоспоріднених видів зустрічаються однакові алелі одного і того ж гена. Це явище використовується в селекції, щоб передбачити можливі властивості рослин.
Відомі біологи Росії і світу та їх відкриття

Дмитро Йосипович Івановський (1864-1920)

Відомі біологи працювали не тільки в області ботаніки, анатомії, фізіології, але і просували нові дисципліни. Наприклад, Д. І. Іванівський вніс свій внесок у розвиток вірусології. Іванівський закінчив Петербурзький університет у 1888 році на кафедрі ботаніки. Під керівництвом талановитих викладачів він вивчав фізіологію рослин і мікробіологію, що дало йому можливість знайти вихідний матеріал для його майбутнього відкриття. Дмитро Йосипович проводив свої дослідження на тютюні. Він зауважив, що збудник тютюнової мозаїки не видно в самий потужний мікроскоп і не росте на звичайних поживних середовищах. Трохи пізніше він зробив висновок, що існують організми неклеточного походження, які і викликають подібні захворювання. Іванівський назвав їх вірусами, і з тих самих пір було покладено початок такого розділу біології, як вірусологія, чого не змогли домогтися інші відомі біологи світу.

Висновок

Це не повний список учених, які змогли своїми дослідженнями прославити Росію. Відомі біологи і їх відкриття дали поштовх для якісного розвитку науки. Тому ми можемо справедливо називати 19-20-го століття піком наукової діяльності, часом великих відкриттів.
Біологія - це наука про живу природу. Історія біології. Відомі вчені-біологи