Добрі поради » Цікаве » Валерій Поляков: біографія та цікаві факти

5-04-2016, 20:10
Хоча за ті півстоліття, що минули з моменту першого польоту людини в космос, професія космонавта перестала сприйматися як незвичайна, вона продовжує ставитися до числа рідкісних, біографії її представників так само викликають інтерес. Наприклад, багато хто захоче дізнатися, в яких експедиціях брав участь Валерій Поляков (космонавт).

Біографія

Майбутній космонавт народився в Тулі 27 квітня 1942 року. У 1960 році Валерій закінчив школу № 4 рідного міста і відправився в столицю, де поступив в Перший Московський медичний інститут. У 1965 році отримав диплом лікаря. Потім продовжив навчання спочатку в клинординатуре Інституту медичної паразитології і тропічної медицини, а після — в аспірантурі ІМБП МОЗ СРСР. Захистив кандидатську дисертацію. Через 4 роки був відібраний у перший загін космонавтів ІМБП. Проте стати його членом Валерій Поляков зміг тільки з другої спроби. Як виявилося, здійснити мрію і побачити Землю з ілюмінатора космічного станції було ще важче, ніж припускав молодий вчений.

Перший політ

Валерій Поляков був змушений чекати включення до складу експедиції цілих 8 років і здійснив свій перший космічний політ 29 серпня 1988 року, за що був нагороджений "Золотою Зіркою" Героя СРСР. Разом з ним в екіпаж увійшли Ст. Ляхів і А. Ахад Моманд. Останній став першим космонавтом в історії Демократичної Республіки Афганістан. Перебував на орбіті до 27 квітня 1989 року. За час експедиції, яка тривала 240 діб 23 години, пропрацював з B. Титовим і M. Манаровым, С. Крикалевым і А. Волковим і з французом Ж.-Л. Кретьєном.

Другий політ

Ще одна експедиція, в яку вирушив Валерій Поляков, почалася в січні 1994 року і тривала до 22 березня 1995-го. Таким чином, космонавт пробув на орбіті Землі понад 437 діб, що на даний момент є абсолютним рекордом тривалості перебування людини в космосі протягом одного польоту. За успішне здійснення проекту з повернення на землю Валерій Володимирович отримав звання Героя РФ. В ході експедиції було проведено більше шестисот експериментів, у тому числі унікальних. При цьому Поляків разом з іншими членами екіпажу не раз потрапляв у позаштатні ситуації. Наприклад, після пожежі в одному з генераторів виникла завдання інформувати Землю так, щоб не створити зайвої паніки. За словами самого Валерія Полякова, командир корабля А. Вікторенко відкликав його в сусідній модуль і вони разом помолилися. Виявилася, що віра допомагає не тільки на землі, але і на небі. Пожежа була згашена, і всі, на щастя обійшлося.

Експеримент SFINCSS

Віктор Поляков — фахівець з широким колом наукових інтересів. У 2000 році він взяв участь в експерименті SFINCSS, який полягав у імітації тривалого космічного польоту міжнародного екіпажу з метою вивчення особливостей міжособистісної взаємодії груп, що складаються з представників різних національностей. Крім того, Поляків є автором 50 наукових робіт з космічної медицини, які опубліковані навіть у зарубіжних авторитетних виданнях.
Валерій Поляков: біографія та цікаві факти

Про польоти до інших планет

Віктор Поляков вважає, що далекі експедиції можливі. Він шкодує, що в силу віку не зможе взяти участь у подібному проекті. В якості живого прикладу тривалого існування на борту космічного корабля вчений називає самого себе. Адже за час перебування в космосі він отримав 15 рентген радіації, що можна порівняти з дозою, яка «дістанеться» тим, хто відправиться на Марс.
Крім того, такий політ навряд чи можливий в найближчому майбутньому, до 2030 року, а до того часу, вважає льотчик-космонавт, вчені напевно вдосконалюють захист корабля, який відправиться в міжпланетний мандрівка. За словами Валерія Володимировича, літати в космосі можна досить довго. Головне - не давати тілу адаптуватися до невагомості. Тому космонавт повинен «нагорі» багато працювати фізично, щоб повернутися додому здоровою людиною. Думка Полякова у цьому питанні вважається найбільш авторитетним у світі, так як він довів можливість тривалого перебування в умовах невагомості без втрати функцій м'язів і скелета на власному досвіді.

Нагороди

Крім двох "Зірок Героя" - РФ і СРСР, - красуються на грудях космонавта Валерія Полякова, він має французький орден Почесного легіону. Крім цього, він є кавалером вищої нагороди вже давно не існуючої Демократичної Республіки Афганістан.

Сім'я

Космонавт Валерій Поляков одружений. Його дружина довгі роки працювала лікарем-невропатологом, нині на пенсії. У них є дочка, яка народилася в 1965 році. Вона продовжила сімейну традицію і також отримала медичну освіту. Працює лікарем-офтальмологом. Є доктором наук. У Валерія Полякова є також онука й онук. Тепер ви знаєте, в яких експедиціях брав участь космонавт-дослідник Валерій Поляков, фото якого наведено вище, відомі вам і деякі подробиці його біографії.
Валерій Меладзе знову стане батьком: Альбіна Джанабаєва підтвердила, що вагітна
Російський співак Валерій Меладзе перебуває у шлюбі з Альбіною Джанабаєвою. Пара зареєструвала свої стосунки в 2014 році. Валерій Меладзе незабаром
Коротка біографія Олександра Харламова
У кожної людини, яка любить і захоплюється хокеєм на слуху прізвище Харламов. Що не дивно, адже її носій був дуже відомим хокеїстом. Але сьогодні
Радянський космонавт А. А. Леонов: біографія, фото
Вітчизняна космонавтика знає велика кількість видатних особистостей. Але серед них виділяється радянський космонавт Леонов Олексій Архипович.
Горбатко Віктор Васильович: кар'єра і біографія
Горбатко Віктор Васильович, біографія якого тісно пов'язана з космосом, - інженер і дослідник, що працював на кораблі «Союз-7». Начальник орбітальної
Що вивчає кінематика? Поняття, значення і завдання
Що вивчає кінематика? З цим питанням майже відразу ж стикаються учні сьомих класів, тільки починаючи вивчення фізики. Сьогодні ми поговоримо про те,
Космонавт Олена Кондакова: біографія
У статті розповідається про жінку-космонавта, на рахунку якої саме тривале перебування на орбіті Землі.