Добрі поради » Цікаве » Художні і документальні фільми про вчених: список, сюжети

29-03-2016, 18:50
Головними героями біографічних стрічок можуть ставати не тільки художники, письменники, музиканти, політики. В останні роки режисери все охочіше знімають фільми про вчених. Центральними персонажами таких картин здатні стати як дійові особи вигадані, так і мають реальний прототип. Отже, з яких шедеврів кіно почати знайомство з картинами, які належать до цієї категорії?

Радянський кінематограф

Фільми про вчених користувалися величезною популярністю в часи СРСР. Доказом тому може слугувати драма «Дев'ять днів одного року», випущена в 1961 році. Персонажів цієї стрічки зіграли такі чудові актори, як Козаков, Смоктуновський, Баталов. Перші кадри кінопроекту запрошують глядача перенестися в епоху 60-х. Головною дійовою особою є молодий вчений Гусєв, справою життя якого є вирішення проблем ядерної фізики. Є і любовна лінія, між Гусєвим і його другом виникає суперництво, пов'язане з пристрастю до однієї і тієї ж прекрасній дамі.
Художні і документальні фільми про вчених: список, сюжети
За часів Радянського Союзу були зняті і інші захоплюючі фільми про вчених. Скажімо, можна подивитися картину «Все залишається людям», що побачила світ у 1963 році. Сюжет кіно запозичений з однойменної п'єси Альошина, зачіпає непросте питання вибору між особистим і суспільним благом. Центральний персонаж – літній вчений Дронов, що займається розробкою «чарівного» двигуна. Невідомо, чи закінчить він свою роботу раніше, ніж його зведуть в могилу проблеми зі здоров'ям.

Цікавий фільм про вченого-інваліда

Найчастіше світ дізнається про генія тоді, коли роки його молодості вже залишаються далеко позаду. Нерідко слава і зовсім приходить до людини після смерті. Однак всі люди встигають побути молодими, не є винятком і ті, хто присвячує своє життя торжества науки. Чудовий фільм про вченого-інваліда – «Хокінг» - був представлений на суд громадськості в 2004 році. Роль генія в цій картині виконав талановитий актор Бенедикт Камбербетч. Біографічна драма «Хокінг» дозволяє глядачам зрозуміти, яким був цей талановитий чоловік у молодості. Люди, які мають намір ознайомитися з нею, повинні віддавати собі звіт в тому, що це не зовсім фільм про вченого в інвалідному кріслі. Події картини охоплюють в першу чергу студентські роки знаменитого астрофізика, яка вчинила кілька важливих відкриттів, розповідають про його першої любові і першої серйозної трагедії.
Художні і документальні фільми про вчених: список, сюжети
Також можна подивитися іншу версію історії про відомого астрофізиці «Всесвіт Стівена Хокінга». Схвалення критиків ця драма не знайшла, вони докоряли творців у спробі надмірно романтизувати образ центрального персонажа.

«Ігри розуму»

Згадуючи захоплюючі фільми про вчених, неможливо обійти увагою драму, в якій розглядається життєвий шлях знаменитого Джона Неша. Цей чоловік страждав на шизофренію, що не завадило йому отримати таку нагороду, як Нобелівська премія.
Художні і документальні фільми про вчених: список, сюжети
Картина «Ігри розуму» припаде до душі глядачам, які цікавляться кожним періодом життя Неша. Вони зможуть самостійно переконатися в тому, наскільки тонка грань між геніальністю і божевіллям. Вперше головний герой постає перед аудиторією як юний математик, рухається до своєї мрії. Грає божевільного генія такий талановитий актор, як Рассел Кроу.

Життєстверджуючі історії

Є вироком діагноз «аутизм»? Подивившись картину «Темпл Грандин», можна впевнитися в тому, що це не так. Прототипом персонажа стала хвора жінка, яка домоглася неймовірних успіхів в такій сфері, як сільськогосподарська промисловість. Роль вченого, не здалася на милість власним захворювання, дісталася Клер Дейнс.
Художні і документальні фільми про вчених: список, сюжети
Фільми про вчених, список яких зібрано в цій статті, зовсім не обов'язково повинні викликати у глядачів смуток. Образ злегка (або зовсім) божевільного генія здатний прикрасити будь-яку стрічку. В якості доказу можна навести картину «Флаббер», що відноситься до комедійного жанру. Головна дійова особа – професор хімії, марно робить спроби закінчити свій винахід. Результатом його зусиль врешті-решт стає говорить желе, має навіть ім'я.

Фантастичні сюжети

Трилери, комедії, драми – абсолютно до будь-якого жанру можуть ставитися фільми про вчених. Фантастика з божевільними геніями в ролі центральних персонажів також схвально зустрічається публікою. Такі картини користувалися популярністю ще в минулому столітті, в чому легко переконатися, згадавши «Назад у майбутнє». Серед головних героїв стрічки присутній психічно нестабільний винахідник, дітище якого дозволяє йому переміщатися між минулим і майбутнім.
Художні і документальні фільми про вчених: список, сюжети
Також заслуговує перегляду забавна фантастична комедія «Джуніор», головними героями якої є вчені-медики. Друзі намагаються створити ефективний препарат, що виключає викидень у майбутніх матерів. Один з них погоджується випробувати чудодійні ліки на собі, в результаті стаючи першим вагітним чоловіком у світі.

«Гра на імітацію»

Прототипом головної дійової особи став реально існував вчений. Мова йде про Алана Тьюринга, який з допомогою команди помічників знайшов спосіб розшифрувати код Енігми, що застосовувався Третім рейхом при передачі засекречених повідомлень. Це досягнення безпосередньо вплинуло на хід Другої світової. Подробиці дізнаються глядачі, які подивляться драму «Гра на імітацію».
Художні і документальні фільми про вчених: список, сюжети
Алан Тьюринг був геніальним вченим, проте присутні в його біографії і темні плями. Зокрема, у провину йому був поставлений гомосексуалізм, який став причиною притягнення чоловіка до кримінальної відповідальності. Заслуги перед рідною державою і всім світом, на жаль, не врятували Алана. Примусове «лікування», що використовувалося в післявоєнні роки, призвело до передчасної смерті великого математика. Цікаво, що цей геніальний чоловік був реабілітований посмертно багато років опісля, про що глядачам також фільм розповість про вчених-математиків «Гра на імітацію».

Страшні історії

Далеко не всіх глядачів привертають драми або комедії, деяким подобаються історії, змушують кров застигати в жилах. Спеціально для них існує фільм жахів про вчених «Химера», представлений на суд публіки у 2009 році. Картина практично провалилася в прокаті, однак незвичайний сюжет вже є серйозним приводом для її перегляду. Генетичний експеримент призводить до появи істоти, в тілі якого присутні ДНК не тільки людини, але і деяких тварин. Незабаром його творцям належить розкаятися в тому, що монстр не був негайно знищений.
Художні і документальні фільми про вчених: список, сюжети
Випробувати справжній страх легко і під час перегляду похмурого трилера «Невидимка», який побачив світ у 2000 році. Головний герой – науковець, трудящі над розробкою формулу невидимості. Професор домагається значних успіхів - він навчився робити невидимими тварин. Проте геній не здатен зупинитися на половині шляху, тому йому залишається лише перевірити ефективність експериментального ліки на собі самому. Наслідки такого кроку виявляються аж ніяк не райдужними.

«Я – початок» (2014)

Центральний персонаж трилера – молодий аспірант Іен, досліджує процес еволюції сітківки очного яблука. Допомагає йому в цій непростій справі асистентка Карен. Молекулярний біолог виявляється на порозі сенсаційного відкриття, яке має перевернути знання людства про навколишній світ. Раптово в його житті з'являється таємнича дівчина Софі. Фільм, який побачив світ в 2014 році, досяг значних успіхів у прокаті.

Документальні проекти

Глядачам, які прагнуть дізнатися достовірні факти з життя того чи іншого генія, чи допоможе художнє кіно. Їм варто вибирати документальні фільми про вчених, перед створенням яких проводиться серйозна дослідницька робота. Як правило, такі картини детально висвітлюють різні аспекти життя, що цікавить людину. Проект «Великі вчені», розроблений професором Алланом Чепменом, як раз відноситься до цієї категорії. Ньютон, Дарвін, Ейнштейн – всі ці великі особистості ставали центральними персонажами одній із серій. Творець серії планує освятити також історію інших знакових фігур світової історії.

«Мій чоловік – геній»

Цей захоплюючий фільм є дітищем Тетяни Архипцевой, сюжет історії запозичений з твору, що містить спогади вдови геніального фізика Ландау, чий внесок у розвиток науки навряд чи вдасться переоцінити. Головного героя, який є лауреатом Нобелівської премії, чудово зіграв Данило Співаковський. Його фізик вийшов саме таким, яким і повинен бути талановитий вчений, абсолютно не пристосований до вирішення побутових проблем. До речі, це далеко не єдине вдале творіння російських режисерів. «Михайло Ломоносов» - заслуговує уваги телепроект, у якому знялися чудові актори. Картина охоплює практично всі роки життя геніального вченого, всього добився самостійно. У ролі молодого і дорослого Ломоносова виступають різні актори, що позитивно позначається на сприйнятті кінопроекту. Такі самі захоплюючі фільми про вчених, від перегляду яких складно втриматися.
Кращі фільми Говорухіна: список, нагороди, номінації