Добрі поради » Цікаве » Що таке супутник? Види супутників

8-01-2016, 10:03
Зоряна система галактики Чумацький шлях, в якій ми живемо, включає в себе Сонце і ще 8 планет, що обертаються навколо нього. В першу чергу вчені зацікавлені вивченням найближчих до Землі планет. Однак супутники планет теж дуже цікаві. Що таке супутник? Які бувають їх види? Чим же вони так цікаві для науки?

Що таке супутник?

Що таке супутник? Види супутників
Супутником називають невелике тіло, яке здійснює обертальні рухи навколо планети під дією сили тяжіння. В даний час нам відомо 44 таких небесних тіла. Супутники відсутні лише у перших двох планет нашої зоряної системи, Венери і Меркурія. Земля володіє одним супутником (Місяць). «Червона планета» (Марс) має 2 небесних тіла, що супроводжують її – Деймос і Фобос. Найбільша планета нашої зоряної системи – Юпітер – має 16 супутників. У Сатурна їх 17 Уран – 5 а у Нептуна – 2.

Види супутників

Що таке супутник? Види супутників
Всі супутники поділяються на 2 види – природні і штучні. Штучні, створені людьми небесні тіла, які відкривають можливість спостерігати і досліджувати планету, а також інші астрономічні об'єкти. Вони необхідні для складання карт, прогнозу погоди, радіотрансляції сигналів. Найбільший рукотворний "попутник" Землі - Міжнародна космічна станція (МКС). Штучні супутники бувають не тільки у нашої планети. Понад 10 таких небесних тіл обертається навколо Венери і Марса. Що таке природний супутник? Вони створюються самою природою. Походження їх завжди викликало непідробний інтерес вчених. Існує кілька теорій, але зупинимося на офіційних версіях. Біля кожної планети є скупчення космічного пилу і газів. Планета притягує небесні тіла, які пролітають близько до неї. В результаті такої взаємодії і утворюються супутники. Також існує теорія, за якою від космічних тіл, що стикаються з планетою, відокремлюються осколки, які згодом набувають кулясту форму. Згідно з цим припущенням природний супутник Землі і є осколок нашої планети. Це підтверджується і схожістю земного і місячного хімічних складів.

Орбіти супутників

Виділяється 3 типи орбіт. Полярна нахилена до екваторіальній площині планети під прямим кутом. Траєкторія похилій орбіти зміщена по відношенню до екваторіальній площині на кут менше 90 0 . Екваторіальна (також носить назву геостаціонарна) розташований у однойменній площині, за її траєкторії небесне тіло рухається зі швидкістю обертання планети навколо своєї осі. Також орбіти супутників за своєю формою поділяються на два базових типи – кругові та еліптичні. На круговій орбіті небесне тіло рухається в одній з площин планети з постійним відстанню над поверхнею планети. Якщо супутник рухається по еліптичній орбіті, це відстань змінюється в межах періоду одного витка.

Природні супутники планет Сонячної системи: цікаві факти

Що таке супутник? Види супутників
Супутник Сатурна Титан має власну щільну атмосферу. На його поверхні є озера, до складу яких входять рідкі вуглеводні сполуки. Європа (супутник Юпітера) вкрита льодом, під якою ймовірно перебуває океан. Також вчені висунули гіпотезу про те, що всередині цього океану є діючі геотермальні джерела. Ще один супутник Юпітера – Іо – викликав особливий інтерес астрофізиків. На ньому виявлені діючі вулкани.

Штучні супутники Землі (ШСЗ)

Що таке супутник? Види супутників
Згідно загальноприйнятим визначенням, ШСЗ називається літальний апарат, який хоча б один раз здійснив виток навколо Землі. Перші штучні супутники були виведені на навколоземну орбіту Радянським Союзом (1957) і США (1958). Завдяки цьому була виміряна щільність верхніх шарів атмосфери, досліджено особливості поширення радіосигналів. Це стало по-справжньому проривом у дослідженні космосу і початком Космічної Ери.
Слідом за СРСР і Сполученими Штатами супутники були запущені Францією (1965), Австралія (1967), Японія (1970), КНР (1970) і Великобританією (1971). Проведення космічних досліджень спирається на міжнародне науково-технічне співробітництво. Так, наприклад, дружні СРСР країни здійснювали запуски ШСЗ з радянських космодромів. Деякі ШСЗ, виготовлені в Канаді, Франції, Італії, з 1962 запускалися з використанням ракетоносіїв розробки США. Що таке супутник? Це обертається по орбіті навколо тієї чи іншої планети космічне тіло. За походженням вони бувають природними і штучними. Особливий інтерес світового співтовариства викликається природними супутниками планет, адже вони таять ще безліч загадок в собі, а велика частина з них й донині чекає на відкриття. Існують проекти по їх вивченню приватного, державного та світового значення. Штучні супутники дозволяють вирішувати прикладні наукові завдання як у масштабі окремої планети, так і всього космічного простору.
Зірки - небесні тіла, які світяться самі
Космічний простір складається з багатьох небесних тіл, кожне з яких має свої особливості. І одна з таких особливостей зірки - це світ, який вона
Чим супутник відрізняється від ракети? Докладний розбір
У статті розповідається про те, що супутник відрізняється від ракети, розглянуто їх види, а також для чого вони потрібні і як впливають на планети.
Чому Місяць не падає на Землю? Докладний розбір
У статті розповідається про те, чому Місяць не падає на Землю, причини її руху навколо Землі і деякі інші аспекти небесної механіки нашої Сонячної
Супутники Меркурія: реальні чи гіпотетичні? Є у Меркурія супутник?
Про одну з малих планет Сонячної системи ми збираємося поговорити зараз. Це планета Меркурій, найближча до Сонця. Як ви думаєте, яку загадку містить
Перший і найбільший супутник Нептуна
Остання по віддаленості від Сонця планета – Нептун. Його називають блакитною планетою, так як поверхня об'єкта покрита глибоким океаном з води і
Супутник Урана: скільки їх і які найвідоміші?
Людину завжди вабило небо, особливо вночі, в якому виблискують зірки, відбивають світло планети і їх супутники обертаються. Ось і супутники Урану не